New year, new history

Nu är det nytt år då. Får hoppas att det blir bättre än det förra!
Hoppas ni haft en god jul och får ett gott nytt år 2010 :)
Nu ska jag försöka komma på några nyårslöften här..
-Vara mer positiv!
-Försöka vara ute mer...
-Skaffa vänner igen.
-Spara mer på pengarna!
-Inte svika alla jag känner.

Kommer inte på nått mer, men det kommer nog fler efter hand.
Jag känner mig så ensam hela tiden. Det är mitt eget fel,
men det känns inte bra längre. Jag vill ingenting, orkar ingenting.




När vägen känns lång och hoppet sjunker.
När hjärtat brister och saknaden växer.
När självklarhet omvandlas till lögn.
När lögn leder till svek och tårar.
När svek och tårar leder till smek och strul.
När smek och strul leder till bråk och skit.
När bråk och skit leder till förlorad vänskap.
Då känns allt helt meningslöst.
Hoppet sjunker inte bara, det försvinner.
Du tror att du inte kan hitta det igen,
men sluta inte hoppas för det.
Försök att hitta det du förlorade.
Hitta det hjärtat som lindrar din smärta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0